Bajki - a nowe słownictwo...



 Czytanie bajek jakie ma znaczenie, to już wszyscy wiemy. Wiemy też, że warto jest czytać książki i bajki również na zajęciach z języka obcego. Dlaczego więc nie wykorzystać ich do wprowadzenia nowego słownictwa? Zachęcając dzieci do WSPÓLNEGO czytania, dajemy im możliwość zaangażowania się, tym samym motywując do skupienia uwagi na dłuższą chwilę. 



    Już we wcześniejszych postach możecie znaleźć podobny pomysł, jednak tutaj skupiamy się na czymś innym. Tutaj za pomocą bajki możemy wprowadzić i utrwalić nowe słownictwo. Nauczyciel odczytuje dzieciom bajkę, natomiast te słowa, które są zastąpione obrazkami odczytują dzieci. Podczas pierwszego czytania bajki, nauczyciel mówi na głos nazwę, a dzieci za nią powtarzają. Następnym razem robią już to samodzielnie (grupowo). Ponadto dzieci zaangażowane w czytanie starają się jeszcze bardziej, by zrozumieć sens.

    Tak, tak... pomysł znany z Polskich książek, ale to dowodzi tylko temu, że jest to dobry sposób na poszerzanie słownictwa i co najważniejsze dzieci to bardzo lubią.

Poniżej przykładowa bajka, gotowa do drukowania i czytania :)






Komentarze