Past Continuous
Konspekt oraz pomoce dydaktyczne na zajęcia z języka angielskiego z czasu Past Continuous. Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam :)
Cel ogólny:
- uczniowie poznają konstrukcję tworzenia zdań w czasie past continuous oraz zasady jest zastosowania
Cele szczegółowe:
- u. tworzą dialogi z wykorzystaniem czasu past continuous
- u. utrwalają konstrukcję zdania w czasie present continuous
- u. ćwiczą odmianę czasownika "to be" w czasie przeszłym
- u. potrafią przekształcić zdanie zapisane w czasie present contiunous na past continuous
Forma Pracy: praca z całą grupą, praca indywidualna, praca w parach
Materiały: ilustracje z dialogiem (po jednej na parę), obrazki przedstawiające czynności, karty pracy, plansza, części zdań na kartonikach
Przebieg:
1. Rozdanie ilustracji z dialogiem, wspólne odczytanie dialogu. Rozmowa na temat kontekstu przedstawionego na ilustracji.
N-el zapisuje na tablicy:
I am cooking dinner with my mum, now.
I was cooking dinner with my mum, yesterday.
Rozmowa na temat różnic w konstrukcji zdania i zasad użycia danego czasu. (Zdanie nr 1 czas teraźniejszy, Zdanie nr 2 czas przeszły, niedokonany)
2. Przypomnienie odmiany czasownika "to be" w czasie przeszłym
3. "What were you doing last weekend?" - uczniowie układają w parach dialogi. W celu uniknięcia wystąpienia we wszystkich dialogach zdania: "I was playing the computer last weekend", rozdajemy po jednym obrazku przedstawiającą jakąś czynność, uczniowie muszą ją uwzględnić w swoim dialogu. Uczniowie przedstawiają swoje dialogi na forum klasy, wspólne poprawianie błędów.
4. Przekształcenie zdań z present continuous na past continuous
5. Zapisanie na tablicy pytania z dialogu:
"(What) were you cooking, yesterday?"
Podkreślenie cech charakterystycznych dla pytania w czasie past continuous. Pytanie grupy czy pamięta ktoś jak tworzymy przeczenie we wcześniej zapisanym na tablicy zdaniu nr 1, zapisujemy przeczenie na tablicy i prosimy aby chętna osoba utworzyła przeczenie do zdania nr 2.
6. Przekształcanie zdań z karty nr 2 na pytania i przeczenia.
7. Ostatnie 10 min poświęcamy grze porównującej dotychczas poznane czasy.
Na tablicy n-el rysuje tabelę lub wiesza wcześniej już przygotowaną planszę.
Person Osoba
|
Now,
At the moment
|
Usually, Always Sometimes, Rarely
2 days a week, Zwyczaje i nawyki
|
Started and Finished in the past.
Yesterday, 2 weeks ago, last weekend etc.
|
Longer unfinished action in the past
|
I
|
||||
You
|
||||
He
|
||||
She
|
||||
It
|
||||
We
|
||||
You
|
||||
They
|
W pudełku umieszczamy kartoniki z częściami zdań, które należy umieścić w odpowiedniej kolumnie. Do tablicy pojedynczo podchodzą chętni uczniowie i próbują wykonać zadanie.
Dzięki:) wzłaszcza za karty obrazkowe do "What were you doing...?"
OdpowiedzUsuń