What's wrong? What's missing?



     Propozycja zabaw na wprowadzenie słownictwa związanego z ubraniami... Czyli co zrobić, żeby uprzyjemnić dzieciom naukę nowych słówek... 


     Kolejność gier dowolna! 

    Gra nr 1: "What is missing?" 

  Można ją wykorzystać z powodzeniem już na sam początek, gdy dzieci naprawdę nie znają jeszcze żadnych słówek związanych z ubraniami. 

    Rozkładamy ubrania na dywanie, w środku koła utworzonego przez dzieci. Wybieramy chętną osobę do zabawy i prosimy aby zapamiętał wszystkie przedmioty jakie tutaj się znajdują. Wspólnie z dziećmi nazywamy poszczególne części garderoby. N-el wskazuje palcem, mówiąc nazwę - wszystkie dzieci powtarzają. Nauczyciel odsyła dziecko w kąt, za drzwi, za szafkę tak, aby nie podglądał. Wybiera następne trzy osoby, które zabierają po jednej rzeczy i chowają za plecami. 

   Przywołujemy dziecko z powrotem i prosimy, aby powiedział nam czego brakuje. N-el pomaga, wskazuje palcami na przedmioty, które są i znowu powtarza wraz z dziećmi ich nazwy. Gdy natknie się na puste miejsce po zabraniu "ubrania" naprowadza dziecko na angielską nazwę poprzez podanie pierwszej głoski/sylaby w zależności od potrzeby.
    



Gra nr 2: "What's wrong?"

   Gra polega na tym, że jedna osoba ubiera Charliego, informujemy dziecko na ucho, aby jedną część garderoby przykleił w złym miejscu (np. sweter zamiast spodni)... Zadaniem reszty grupy jest powiedzenie co nie pasuje.



(Nauczyciel: What's wrong in here? 

Dzieci: Sweater and hat are wrong!/Sweater is wrong! Hat is wrong!)


  Dzieci miały duży ubaw widząc rękawiczki na nogach, a buty na rękach. Dlatego też były bardzo zaangażowane w zabawę, co pozwoliło im na szybsze zapamiętanie słówek:)


Komentarze