Clothes pairs...


     Jeszcze jedna propozycja gry, związana z ubraniami. Dzieci podczas niej utrwalają nazwy ubrań oraz kolorów. Uczą się łączenia w pary, rozwijają umiejętność słuchu, zdań wypowiadanych w języku angielskim. Ponadto dzieci zapoznają się z czasownikiem "has got" oraz rozróżniają She / He.


Czego potrzebujemy?

Karty z ubranymi postaciami dziewczynki i chłopczyka.


Karty ze zdaniami, pasujące do powyższych obrazków.


    Dodałam karty czarno białe, abyście mieli możliwość zrobienia ich więcej niż 9 jeśli jest taka konieczność. Możecie pokolorować w paincie albo w jakim kolwiek innym programie. A karty z napisami dorobić w wordzie/open officie.

Dwa sposoby na grę:

Sposób nr 1: "Pary"

    Karty z obrazkami zostawiamy odkryte, natomiast te z napisem układamy na dywanie zdaniem skierowanym w dół. Dziecko wybiera jedną z kart, a nauczyciel odczytuje zdanie. Zadaniem dziecka jest dopasowanie karty ze zdaniem do karty przedstawiającej odpowiedni obrazek.

Sposób nr 2: "Piotruś Pan"

     No i w tym przypadku grę można wykorzystać jako zabawę po za zajęciami. Gra dla 3-4 osobowych grup. Ale takie zabawy też chyba warto przeprowadzać... Przynajmniej ja przeprowadzam różne zabawy w j. angielskim dla chętnych dzieci po za zajęciami z języka. 
    Jedną kartę z podpisem trzeba odłożyć na bok, gdyż jak wiadomo musi zostać jakiś "Piotruś". Rozdajemy dzieciom karty ich zadaniem jest zbieranie i odkładanie na bok pasujących do siebie kart. (Nauczyciel musi odczytywać dzieciom wybraną kartę) Osoba, która zostanie z "Piotrusiem" przegrywa.

Dodatkowe zajęcie: nauczyciel podnosi jedną z kart (przedstawiającą obrazek), bądź wybiera sobie ją dziecko. Jedna osoba opisuje co widzi na karcie wg wzoru podanego przez nauczyciela "He has got.../she has got...":

She has got a red hat and blue trousers.
He has got a jacket and jeans and shoes.





Komentarze