Present Simple i Continuous
Past Simple i Continuous

      Musisz powtórzyć z dziećmi materiał z konstrukcji czasów na lekcjach? Nie martw się, to wcale nie musi być nudne i żmudne, poniżej przedstawiam propozycję gry mającą na celu porównanie zasad tworzenia zdań w konkretnych czasach, przypomnienie ich użycia oraz porównanie jednego czasu z drugim...


      Czego potrzebujemy do gry?

      - Zaledwie dwóch plansz (jedna do twierdzeń i przeczeń druga do pytań) - bądź jednej, jeśli nie jesteś w stanie wydrukować (zrobić) dość dużej planszy, narysuj ją po prostu na tablicy, tak aby była dobrze widoczna dla dzieci siedzących w ostatnich ławkach. Dzieci mogą przepisać tabelę, a następnie jej zawartość do zeszytu.

      - Kartoniki z częściami zdań, ochotnicy pojedynczo będą podchodzić do tablicy, losowali jeden z kartoników i dopasują jego zawartość do odpowiedniej rubryki. Konstrukcja zdania musi być zgodna z zasadami użycia czasu 

      Gra w domu...

      Drukujemy kilka plansz, tyle ile graczy tyle plansz oraz kartoniki z częściami zdań (moja wersja jest przygotowana na dwie osoby), ale jednak, żeby nie brakło kartoników dla którejś osoby, można wydrukować je 2 razy, bądź wg uznania dodać kilka własnych zdań.

    Na czym polega gra?
     Polega na tym, aby gracze losowali kartoniki ze zdaniami i układali je w odpowiednich miejscach na planszy, ten kto ułoży całą planszę jako pierwszy wygrywa, pod warunkiem, że wszystkie kartoniki są w poprawnych miejscach, w przeciwnym razie zdobywa on ostatnie miejsce. Gracz musi więc być ostrożny, nie warto się spieszyć - należy się skupić!


Obie wersje świetnie sprawdziły się zarówno w domu (na prywatnych zajęciach), jak i w szkolnej klasie. 



        Tak właściwie to właśnie w tym momencie wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł na przeprowadzenie tej gry w szkole (ale musicie go wypróbować sami)

        Zagrajmy tylko w układanie twierdzeń - dzieci dobierają się w grupy 4-5 osobowe, każdy gracz dostaje plansze, na środku stołu rozsypujemy kartoniki. Każdy z graczy losuje po kolei kartonik i na głos odczytuje jego zawartość. Wszyscy zapisują część zdania w odpowiednim miejscu na swoich planszach. Trzymają je tak, aby nikt nie widział. Do tej wersji trzeba dodać kilka kartoników fałszywych w celu utrudnienia gry. (kilka gramatycznych błędów) 
     Można również w tej wersji pominąć kartoniki i zadaniem każdego z gracza, będzie wymyślanie własnych części zdań, wówczas wygra ta osoba, która jako pierwsza uzupełni poprawnie tabelę.

Komentarze

  1. Bardzo fajne ćwiczenie. Zdanka masz wzięte z jakiejś książki z printables?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz