Rymujące się pary

        Propozycja zabawy słownikowej z języka angielskiego :) U mnie na zajęciach sprawdziła się bardzo dobrze, bardzo efektywna. Dzieci zapamiętały wszystkie, bądź prawie wszystkie słowa zarówno te nowo wprowadzone jak i utrwaliły te, które znały już z wcześniejszych zajęć. Nawet jeśli, któreś z dzieci nie znało wprowadzonych wcześniej słówek, np. z powodu nieobecności na poprzednich zajęciach, bardzo szybko je poznało i zapamiętało. Gra jest zaczerpnięta z książki do nauczania języka angielskiego dla dorosłych jednak przerobiona na poziom przedszkolaka. Ok, przejdźmy do rzeczy.


Potrzebujemy:
- zdjęcia przedstawiające słowa, które dzieci poznały już wcześniej oraz zdjęcia przedstawiające nowe słowa
- karton - przyklejamy na niego zdjęcia by trochę je usztywnić - można zastąpić laminowaniem :)
- sznurek - aby dzieci mogły zawiesić zdjęcia na szyi 

Są dwa sposoby przeprowadzenia gry. Ja zwykle przeprowadzam oba na jednych zajęciach, łatwiej (przyjemniej dla dzieci) jest wprowadzić nowe słówka (dzięki sposobowi nr 1), a następnie je utrwalić (sposób nr 2)  ;)

Sposób I

Tłumaczymy dzieciom zasady gry: Ich zadaniem jest dobranie się w pary, tak aby słowa przedstawione za pomocą obrazków rymowały się "dad-sad" "rope-sope" itp. Każdy z nich dostanie po jednym obrazku i dowie się jak ono brzmi w języku angielskim - dziecko musi je zapamiętać. Kolejnym ich zadaniem jest chodzenie po sali w poszukiwaniu drugiej osoby (dzieci pytają się wzajemnie: What's your word? Natomiast drugie dziecko odpowiada It's .......) Gra toczy się dopóki wszystkie dzieci połączą się w pary.


Sposób II

Mała konkurencja... Dzielimy grupę na kilkuosobowe zespoły. Rozdajemy im zestaw rymujących się par. Ich zadaniem jest poukładanie ich w odpowiednich parach. Zespół, który wykona zadanie jako pierwszy wygrywa.


Komentarze