ON, IN, UNDER! POSITION Vocabulary GAMES!
Zabawa ma na celu ułatwić dzieciom zapamiętanie powyższych słówek, potrzebujemy do tego zaledwie misia, pudełko no i wcześniej już wspomniane flashcards. Zadaniem każdego z dziecka jest podejście do środka koła, tam gdzie znajduje się misiek i pudełko, zadanie pytania where is the teddy? Natomiast nauczyciel odpowiada: The Teddy is on the box, in the box, behind the box itp. Dziecko wówczas musi umieścić misia w odpowiednim miejscu (podanym przez n-la). Może wykorzystać do tego wywieszone na tablicy flashcards! Gra toczy się, dopóki każde dziecko podejmie się zadania.
Ja jednak przykładam większe znaczenie do gier, które są bardziej energiczne, wydaje mi się, że bardziej angażują większą ilość dzieci i nie mają oni możliwości szybkiego znudzenia się zabawą. Dlatego poniżej przedstawiam dwie propozycje zabaw ruchowych utrwalających POSITION words.
The cat and mice!
Potrzebne:
tamburyno! bądź cokolwiek innego co nadaje się do imitowania dźwięku.
krzesła - o jedno mniej niż jest dzieci (kot nie potrzebuje krzesła)
Przebieg:
Gra podobna do gry "Pająk i muchy" (no przecież ona na niej jest oparta! Jakoś trzeba sobie radzić :)) Wybieramy z grupy jedno dziecko, zostaje ono kotem, reszta dzieci to myszy. Kot gra na tamburynie, póki słychać dźwięk tamburyna myszy harcują. Gdy tamburyno cichnie, kot musi powiedzieć, w którym miejscu myszy są bezpieczne (np under the chair, next to the chair itp) Myszy, które schowają się w złym miejscu zostają zjedzone przez kota i siadają z boku. Gra trwa, aż do ostatniej osoby, która wygrywa i zostaje następnym kotem...
Trudniejsza wersja: W mojej grupie dzieci wykorzystały nie tylko krzesła, ale i stoły, i pufy, wszystko, co mogły wykorzystać jako kryjówki, jednak kot musiał nazwać rzeczy po angielsku!!.
Król zwierząt!
W tej grze dzieci nie tylko powtarzają słówka, o których mowa w tym poście, ale i angielskie nazwy zwierząt (można to pominąć)
Jestem pewna, że znacie oryginalną wersję gry, niestety nie pamiętam nazwy. Na środku sali ustawiamy krzesła w rzędzie, jedno koło drugiego. Wybieramy króla zwierząt, który staje na jednym końcu rzędu, reszta dzieci - odgrywających rolę zwierząt - ustawia się w kolejce na drugim końcu. Król mówi każdemu dziecku po kolei, jakim zwierzęciem jest i którędy musi przejść (you are a snake, come to me under the chairs) Gracz musi wówczas przejść pod krzesłami w sposób, w jaki porusza się wąż. (you are a monkey and come to me on the chairs itd...)
Przykro mi, bo nie mam zdjęć, mam jednak nadzieję, że zasady są całkiem jasno wytłumaczone.

Powtarzanie i utrwalanie poprzez ruch to świetna zabawa dla dzieci - bez sztywnego odpytywania i siedzenia na tyłeczku :) Wrzucam blog do obserwowanych i czekam na kolejne posty:) ilonapp.blogspot.com
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję za komentarz, dużo to dla mnie (jako początkującej blogerki) znaczy. :)
UsuńSuper pomysły! Bardzo mi się przydadzą. Jutro właśnie miałam utrwalać ten temat z 4-5 latkami. Pozdrawiam. / Dorota (www.peekabooenglish.wordpress.com)
OdpowiedzUsuń