Gra SPRAWDŹ CZY UMIESZ
Zamiast robić nowej planszy użyłam rzeczy, które już miałam (trochę przerobiłam ze wzgłędu na potrzeby i Voila! Obiekty, obrazki, karty ze słówkami, które były właśnie wykorzystane na wcześniejszych zajęciach. Kolorowe kółka, które wykorzystujedo gry w twistera i do utrwalania BODY PARTS. (może o tym w następnym poście :). Kółka jednak musiałam zmodyfikować poprzez narysowanie na nich różnych kształtów, i zrobiłam jeszcze małe karteczki do losowania z tymi samymi kształtami. Znalazłam jakieś pudełeczko i miałam gotową grę na zajęcia, bardzo spodobała się dzieciom.
Ok dla podsumowania, potrzebujemy:
- "przedmioty" - różnego rodzaju obrazki, karty,
figurki
- kolorowe koła z narysowanymi, naklejonymi (whatever) na
nich kształtami
- kartki (losy) z kształtami - tymi samymi co na kołach
- pudełko na losy
Ważne - kształty nie mogą się powtarzać, aczkolwiek
kształty z losów odpowiadają kształtom z kół.
Przebieg:
Na podłodze układamy koła, a pod
nimi po kilka "przedmiotów", nie musi być tyle samo, ale też bez
przesady (nie układajmy pod jednym kołem 5 przedmiotów a pod drugim
1...).
Dziecko losuje jedną karteczkę,
znajduje odpowiedni kształt no kolorowym kółku (nauczyciel pokazując
poszukiwany kształt mówi jego nazwę na głos-wprowadzamy nowe słowa, dwie
pieczenie na jednym ogniu), jednak za nim gracz podniesie koło i weźmie
przedmiot, musi powiedzieć hasło: kolor w jakim jest koło - powtórka
kolorów. Jeśli dziecko popełni błąd, niestety nie może podnieść koła i czeka na
następną kolejkę. Jeśli jednak mu się uda wybiera przedmiot i go nazywa- jeśli
zrobi to poprawnie, zabiera przedmiot dla siebie. Wygrywa ta osoba, która
zbierze jak najwięcej przedmiotów.
Super pomysł! Przyjemne połączenie gry z powtórką :)
OdpowiedzUsuń